In 'The future of us goes digital' spraken verschillende ondernemers over wat zij zien gebeuren in deze roerige tijden.
Circulair ondernemen
Er wordt gesproken over de obstakels die deze crisis met zich mee brengt, en hoe daar mee om te gaan. Maar daarnaast gaat men ook in op juist de kansen die 2020 en de coronacrisis bieden.
Doordat dit een unieke periode is (zowel in goede als in slechte zin) is dit een moment voor het verzamelen van data. Het is belangrijk om juist nu goed op te letten wat er gebeurd, en hier van te leren.
Eén van de strubbelingen waar Ton Hauzer tegenaan loopt als het gaat om circulair ondernemen is dat bedrijven wel willen verbeteren, maar dit vooral in hun eigen productieproces zoeken. Ook de inkoop die bedrijven doen zou gericht moeten zijn op duurzaamheid. Hier ontstaat echter een ander probleem, leden kopen bij leden in. Die geven dus voorrang aan 'vrienden' en niet aan duurzaamheid. Ton Hauzer pleit voor voorrang aan circulaire, duurzame leveranciers en het stimuleren van koop voor de lange termijn.
Bekijk ook:
Lees hier meer over de ontwikkeling van circulaire klimaatinstallaties.